CPN na sajmu knjiga
Tehno - Nauka

Projekat Hipatija – Za žene u nauci

Od 21. aprila, u okviru projekta Hipatija počinje kampanja s ciljem da se što više devojčica zainteresuje za karijeru u nauci
Istraživanja pokazuju da način na koji se nauka predstavlja mladima, u školi i i van nje, nije rodno senzitivan. Štaviše, mladi Evropljani, dečaci i devojčice i dalje vrlo malo znaju o raznolikosti karijera koje se nude u nauci, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM) i veštinama koje je potrebno razviti ukoliko se za takve profesije odluče. Ova dva faktora imaju značajan uticaj na ograničen broj devojčica koje se opredeljuju da studiraju i rade u nauci.
Hipatija je projekat finansiran iz programa Horizont 2020 Evropske komisije, s ciljem da zainteresuje mlade od 13 do 18 godina za studije i karijere u oblasti STEM-a na rodno senzitivan način. Hipatija će okupiti naučne centre, muzeje, škole, istraživačke institute i predstavnike industrije, kao i eksperte za pitanja rodne ravopravnosti i tinejdžere. Sve ove grupe radiće zajedno na razvijanju sadržaja i organizovanju aktivnosti i događaja na nacionalnom i evropskom nivou kroz 14 centara.
21. aprila, u okviru projekta Hipatija biće lansirana kampanja „Očekujte sve“ (”Expect Everything”), koja će prvenstveno biti usmerena ka tinejdžerima, s ciljem da devojčice zainteresuje za karijeru u nauci, tehnologiji, inženjerstvu i matematici. Predviđeno je preuzimanje kampanje ”Science it’s a girl thing”, a slogan „Očekujte sve“ ohrabruje mlade da se usude da izaberu za sebe bilo koji put koji ih inspiriše.
Kampanja će angažovati tinejdžere kroz vrlo aktivne naloge na društvenim mrežama: Facebook, Twitter, Instagram, Vimeo i TumbIr. Internet sajt expecteverything.eu, prilagođen korišćenju putem mobilnih telefona, poziva korisnike da  učestvuju u događajima i aktivnostima u 14 zemalja kroz koje će otkrivati iznenađujuće činjenice o nauci i upoznati naučnike i naučnice i njihove profesije.
U kampanji „Očekujte sve“ komuniciraće se jezikom tinejdžera, bez potcenjivanja njihove radoznalosti i znanja. Kampanja shvata tinejdžere ne samo kao ciljnu grupu, već i kao partnere, i poziva ih, zajedno sa studentima i komunikatorima nauke, da daju svoj doprinos kao pisci i urednici bloga „Očekujte sve“, kao i naloga na društvenim mrežama.
Istog dana, projekat Hipatija će lansirati hypatiaproject.eu sajt namenjen nastavnicima, direktorima škola, muzejima, industrijskom sektoru i istraživačima, koji će im ponuditi set alata i aktivnosti kako bi se predavanja iz oblasti STEM-a učinila rodno senzitivnijima. Sajt će sadržati informacije o projektu i tekućim događajima.
Očekuje se da projekat dopre do više od 100.000 nastavnika, 20.000 istraživačkih institucija i više od 4 miliona studenata.

Leave a Reply