Tehnologija i moda ujedinjeni u procesu razvoja tržišta prenosivih uređaja

Kako tehnologija čini prenosive uređaje sve naprednijim, u isto vreme modni brendovi pokreću sledeću evoluciju na tržištu prenosivih uređaja. Trenutno, svaka peta odrasla osoba nosi pametan sat ili fitnes narukvicu, a do 2020. godine, tržište prenosivih uređaja će na globalnom nivou vredeti 30 milijardi evra – što je samo po sebi dokaz da ovo tržište treba držati na oku.

Do sada su tehničke karakteristike uređaja bile primarne, pa su se mnogi uređaji oslanjali samo na dužinu trajanja baterije i mogućnosti koje pružaju. Međutim, tehnologija prati modu; od pametnih tkanina, manekenki koje nose Google Glass uređaje na modnim pistama, do dizajnera Adama Selmana koji je predstavio novu generaciju haljina kojima se može plaćati – prenosivi uređaji zauzimaju sve bitnije mesto u svetu mode.

Za tehnološke gigante veliki je izazov učiniti procese što jednostavnijim i nenametljivim kako bi omogućili modnim brendovima da dizajniraju prenosive uređaje koji će prvenstveno izgledati kao modni detalji. Jedna od prvih kompanija koja je ušla na ovo područje je Sony sa svojom smart narukvicom pod nazivom Wena™. Wena (Wear Electronics Naturally) narukvica dizajnirana je da olakša svakodnevne aktivnosti tako da se putem nje može beskontaktno plaćati, pratiti broj pređenih koraka i dobijati obaveštenja sa mobilnog telefona – sve ovo sadržano je u luksuzno dizajniranoj narukvici.

Pojednostavljivanje procesa plaćanja tako da se svede na prislanjanje uređaja ili klik na ekran znači da prenosivi uređaji putem kojih se mogu vršiti plaćanja postaju sledeća faza u zadovoljenju želja potrošača za praktičnošću koja podrazumeva izgled spreman za Instagram. Prenosivi uređaji putem kojih se mogu vršiti plaćanja su već dostupni u 21 zemlji EU i na preko 30 uređaja.