Varljive linije: Nikon i fotograf Maks Lajtner menjaju perspektive u Poljskoj

Nova serija širokougaonih fotografija kombinuje arhitekturu i slobodno trčanje i nudi slike na kojima subjekt prkosi gravitaciji

Ekskluzivna serija fotografija, koju je danas objavila kompanija Nikon, ilustruje putovanja nemačkog fotografa Maksa Lajtnera (Max Leitner) u Varšavu, u Poljskoj, gde je fotografisao neverovatna dela savremene arhitekture – uz neočekivan detalj.

Fotografije pokazuju mogućnosti NIKKOR širokougaonih objektiva prikazujući jedinstvene linije gradske arhitekture, ali i profesionalnog sportistu koji se bavi slobodnim trčanjem, Benija Gramsa (Benni Grams), čime se menja perspektiva i kreira optička iluzija. Na slikama se vidi Beni koji je strateški postavljen uz neke od najlepših građevina u Varšavi dok se Maks poigrava linijama građevina kako bi zbunio posmatrača i naterao ga da se zapita šta se to dešava u kadru.

Maks Lajtner, D850, AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED Maks Lajtner, D850, AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED

Varšava je poznata po raznovrsnoj arhitekturi koja odražava dugu i živopisnu istoriju grada. Izabrane lokacije na slikama prikazuju modernu metropolu, od raznih enterijera do onih u poznatim muzejima Polin i Katinski, do snimaka na otvorenom koji prikazuju užurbanu gradsku atmosferu, mostove i nedavno renoviranu podzemnu železnicu.

Maks Lajtner, D850, AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED Maks Lajtner, D850, AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED

Kada je upitan da prokomentariše ovaj projekat, Maks Lajtner je rekao: „Zanimljive linije su svuda oko nas i mene je oduvek fascinirala mogućnost koju fotografija nudi da se takvo okruženje raščlani na celine. Kad koristim linije savremene arhitekture da vode, a ponekad i zbune, posmatrača, mogu nešto obično i svakodnevno da predstavim na nov način. Kada kompoziciju koristite za apstrahovanje i oblikovanje tih linija, možete da učinite to da posmatrač dovede u pitanje svoju percepciju prostora. Došli smo u Varšavu da vidimo do koje mere je to moguće uraditi, a da se pritom istakne i neverovatna lepota savremene arhitekture tog grada.”

Mala žižna daljina i velika dubinska oštrina NIKKOR širokougaonih objektiva su omogućili Maksu da fotografiše uzane enterijere i ogromne građevine, a da sve vreme zadrži oštar fokus. Ovi objektivi su idealni za fotografisanje arhitekture jer mogu da prenaglase perspektivu i vodeće linije kako bi slike građevina ostavile jači utisak.

Maks je tokom fotografisanja koristio sledeće NIKKOR objektive:
• AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR – Ovaj ultraširokougaoni objektiv ima funkciju za smanjenje vibracija koja senzoru i tražilu isporučuje stabilnu sliku. Optički dizajn pruža izvanrednu rezoluciju i kontrast pri različitim uslovima
• AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED – Objektiv izuzetno širokog ugla i velike blende, napravljen za profesionalce, ima sloj nano kristala koji smanjuje duh efekat i odblesak. Pruža oštrinu u svim delovima slike koja prevazilazi oštrinu ekvivalentnih objektiva sa fiksnom žižnom daljinom
• AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED – Ovaj profesionalni širokougaoni objektiv izuzetne svetlosne jačine garantuje izvanredno oštre slike, čak i pri lošim uslovima osvetljenja. Njegov veliki maksimalni otvor blende nudi svetlu sliku u tražilu. Silent Wave motor omogućava brz i tih autofokus
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G – Profesionalni, širokougaoni objektiv fiksne žižne daljine, sa svetlosno jakom blendom od f/1,4. Ima element asferičnog sočiva koji obezbeđuje superiornu rezoluciju i kontrast. Robustan i pouzdan; njegove optičke performanse čine ga idealnim objektivom za fotografe koji žele izdržljiv objektiv.

Maks je snimio seriju fotografija koristeći novi vodeći D-SLR model FX formata kompanije Nikon, model D850.

Maks Lajtner, D850, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G Maks Lajtner, D850, AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR
Osnovne informacije o Maksu Lajtneru
Rođen u Štutgartu, u Nemačkoj, Maks Lajtner je počeo jako rano da se interesuje za fotografiju. Tokom proteklih deset godina, putovao je po Sjedinjenim Državama, Aziji i Evropi. Živeo je u Čikagu gde je i studirao na odseku lepih umetnosti, u okviru Instituta umetnosti u Čikagu. U tom periodu su ga posebno zanimali gradski pejzaži, arhitektura i avanturistički način života. Otkako se u maju 2016. vratio, Maks se okrenuo ličnim projektima i projektima po narudžbini na kojima je radio širom Evrope, Azije i Bliskog Istoka. On stalno traga za neobičnim lokacijama i novim načinima za prikazivanje tih lokacija jer ima stalnu želju da fotografiše prostore i mesta do kojih se teže dolazi, te da prikaže njihove skrivene strukturne odlike.