Viber prekida poslovne odnose sa Fejsbukom

Rakuten Viber , jedna od vodećih aplikacija za razmenu poruka i
besplatnu i bezbednu komunikaciju na svetu, objavila je da prekida sve poslovne odnose sa
Fejsbukom. Aplikacija će ukloniti Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY – kao i
obustaviti zakup reklamnog prostora na ovoj platformi društvenih mreža – time podržavši sve
masovniji pokret #StopHateForProfit („Prekinite mržnju radi profita“) sa ciljem bojkotovanja
spomenutog tehnološkog džina.

Podstaknuti protestima pokrenutim širom SAD tokom proteklih nedelja, grupacija čije su
članice šest organizacija – a među njima „Liga protiv prezira“ (Anti-Defamation League) i
„Nacionalna asocijacija za napredak osoba obojene puti“ (NAACP) – apelovala je na
kompanije koje se reklamiraju na Fejsbuku da obustave zakup reklamnog prostora na ovoj
društvenoj mreži tokom meseca jula, kao odgovor na izostanak konkretnih mera i aktivnosti
kompanije u zaštiti korisnika platforme od govora mržnje. Niz negativnih događaja, tokom
kojeg se odigrao i neslavni skandal sa firmom „Kejmbridž Analitika“ (Cambridge Analytica)
kada je spomenuta firma za politički konsalting nezakonito prikupljala i koristila podatke
skoro 87 miliona korisnika Fejsbuka, kulminirao je – po Viberu – u ovoj poslednjoj aferi sa
govorom mržnje. U tom smislu, Viber je odlučio da se solidariše sa ciljevima pokreta

#StopHateForProfit i nadalje prekine sve poslovne odnose sa Fejsbukom.
Đamel Agaua, globalni generalni direktor Vibera, izjavio je sledeće ovom prilikom: “Fejsbuk
nastavlja sa praksom pogrešne interpretacije svoje uloge u savremenom svetu. Kompanija
koju odlikuje nemaran odnos prema podacima svojih korisnika i nedostatak privatnosti u
njenim aplikacijama, a sada i šokantno odsustvo nužnih mera kojim bi javnost bila zaštićena
od nasilnog govora koji ugrožava društveni red i mir – ovim poslednjim ispadom je otišla
predaleko. Mi nismo tumači istine, ali je istina to da mnogi ljudi doživeli neprijatnosti usled
neograničenog širenja nasilnog sadržaja – i kompanije jednostavno moraju da se jasno
suprotstave ovoj pojavi.“

Aktivnosti čiji će ishod bitii uklanjanje dodirnih tačaka sa Fejsbukom sa aplikacije Viber će biti
okončane do početka meseca jula 2020, dok će zakup reklamnog prostora na ovog
društvenoj mreži biti obustavljen momentalno.