Kompanija Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je na konferenciji Lenovo Tech World, prvom ekskluzivnom globalnom tehnološkom događaju ove kompanije, najavila nekoliko zanimljivih novih proizvoda, demonstrirala revolucionarne uređaje koji će zaista promeniti prirodu ljudske interakcije sa tehnologijom, povezala hiljade fanova, medija, partnera i dobavljača sa svih krajeva sveta i pružila posetiocima uvid u razmišljanja glavnih ljudi kompanija kao što su Microsoft, Intel i Baidu.

lenovo-tablet

Glavne vesti: Internet transformacija ka strategiji uređaja „3 u 1“

Tokom svog glavnog obraćanja, predsednik i izvršni direktor kompanije Lenovo, Jang Juanking (Yang Yuanqing) govorio je o pet glavnih tema koje će nastaviti da menjaju način na koji ljudi koriste tehnologiju tako što će:

  • Uspostaviti prirodniji način povezivanja ljudi sa uređajima
  • Kreirati mrežne konekcije i povezanost sa uređajima koji su pouzdani, kvalitetni i opšteprisutni
  • Osmisliti uređaje koji su međusobno povezani kako bi pružili bolju interakciju
  • Potrošačima omogućiti da iskoriste moć velikih podataka preko njihovih ličnih cloud usluga
  • Iskoristiti pametnu konekciju kako bi potrošačima bilo omogućeno da odaberu usluge koje ih zanimaju i kako bi bilo kreirano jedinstveno iskusvo za njih

Juanking (Yuanqing) je naveo i činjenicu da je kompanija Lenovo kreirala „kabriolet“ kategoriju računara 2012. godine sa višenamenskim YOGA laptopom koji je služio kao primer hardverske inovacije koja je iskorišćena kako bi bili rešeni specifični problemi potrošača i kako bi im bio omogućen nov način interakcije sa uređajima.

Koncepti određenih uređaja ukazuju na svetlu budućnost

Pored proizvoda koji su dostupni u ovoj godini, kompanija Lenovo je prisutnima takođe pružila uvid u dva proizvoda koja tek treba da razvije. Ovi koncepti demonstriraju inovativno razmišljanje koje je karakteristično za ovo doba i koje ukazuje na to da će tehnologija u budućnosti biti značajno izmenjena.

Ljudima su pametni satovi prvlačni zbog svoje neverovatne praktičnosti, međutim, njihov fizički izgled im otežava da rade bilo šta osim da pružaju uvid u nove informacije. Kompanija Lenovo je rešila da pristupi rešenju ovog problema koji se odnosi na male dimenzije ekrana uz pomoć MagicView koncepta pametnog telefona, koji predstavlja prvi korak u putovanju koje će učiniti pametne satove korisnijim. MagicView predstavlja prvi pametni sat sa dva ekrana. Drugi ekran – koji predstavlja virtuelni interaktivni displej –  neutrališe ograničenja koja su postavljena fizičkim okvirom glavnog ekrana. On koristi optičku refleksiju kako bi kreirao virtuelnu sliku na drugom ekranu i omogućuje korisnicima da vide tekst koji je 20 puta veći od originalnog. Na primer, korisnici mogu da koriste mapu, gledaju fotografije, pa čak i da gledaju video snimke. On im na ovaj način stvara kompletno vizuelno iskustvo, za razliku od današnjih pametnih satova. Lenovo je sarađivao sa glavnim tehničkim partnerima i kreirao je svoj silikonski čip kako bi smanjio komponente bez uticaja na performanse.

Pored uređaja koji mogu da se nose, kompanija Lenovo je takođe objasnila na koji način će učiniti mobilne telefone korisnijim i sličnijim PC računarima, prikazivanjem Smart Cast koncepta prozivoda. I dok su današnji mobilni telefoni ograničeni na potrošački sadržaj, Smart Cast menja šablon tako što pruža korisnicima mobilnih telefona ugrađen laserski projektor, infracrveni senzor i algoritme visokih performansi. Ova, po prvi put korišćena, kombinacija tehnologija otvara novi svet interakcije. Ona preko telefona može da kreira veliki ekran osetljiv na dodir na stolu, koji bi omogućio korisnicima da koriste virtuelnu tastaturu, rade na određenim aplikacijama (rad na digitronu, crtanje, hvatanje beležaka, pa čak i modifikovanje PowerPoint fajlova). Korišćenjem samo projektora, korisnici mogu da pretvore svoj zid u bioskopsko platno i gledaju filmove, demonstriraju prezentacije, igraju igrice kao što je Fruit Ninja pokretom ruke ili da emituju sliku na zidu. A ako žele da obave video razgovor, korisnici mogu da projektuju sadržaj na zid dok u isto vreme na telefonu mogu da gledaju drugi sadržaj.

Na Tech World konferenciji, poznati pijanista Lang Lang je pomogao u demonstraciji Smart Cast koncepta tako što je izveo numeru „The Entertainer“ na virtuelnoj tastaturi pri čemu su note bile prikazane uz pomoć projektora na telefonu.

Kompanija Lenovo je takođe predstavila svoj Smart Shoes koncept – jedan od proizvoda u kategoriji „Internet stvari“ (Internet of Things) (IoT) koji koristi cloud uslugu da poveže hardver, softver i aplikacije na nov način. Smart Shoes prikazuje raspoloženje korisnika na ekranu i registruje i analizira podatke o fizičkoj spremi kao što su otkucaji srca i potrošnja kalorija, a čak mogu da budu i navigacija do željenih lokacija. Smart Shoes koncept se uklapa u IoT cloud strategiju kompanije Lenovo koja podrazumeva kreiranje eko-sistema sa otvorenom SDK platformom, tehnološkim inkubatorom sa stručnjacima iz različitih oblasti, pametnim uređajima, lancima snabdevanja i i moćnom cloud infrastrukturom.

Današnji novi proizvodi zahtevaju personalizovano iskustvo

Mobilni uređaji i kupovne navike skrojene prema individualnim zahtevima

S obzirom na činjenicu da tržište diktira da uređaji budu personalizovani, kompanija Motorola Mobility je objavila da je Moto Maker, ekskluzivni onlajn studio kompanije za kreiranje personalizovanih mobilnih telefona, sada dostupan i u Kini. Od istog trenutka, kineski potrošači mogu da se prijave na stranicu motomaker.com i kreiraju njihov jedinstven Moto X model. Ova objava pokazuje kako novi modeli menjaju način na koji korisnici komuniciraju sa brendovima kako bi dobili uređaje koji se jedinstveni i unikatni.

Kompanija Lenovo je, 2014. godine, najavila formiranje kompanije ShenQi, posebne kompanije koja je u aprilu počela da radi u Kini prema poslovnom modelu sa interneta. Kompanija ShenQi je fokusirana na integraciju hardvera i softvera radi pružanja jedinstvenog iskustva i na razvoj IoT proizvoda koji podržavaju eko-sistem pametnih kuća. Naročito za IoT uređaje, ShenQi će razviti aksesoare i naprave za pametan transport i pametnu kancelariju.

Na konferenciji Tech World, kompanija ShenQi je istakla nekoliko vodećih uređaja među kojima su nove ultratanke eksterne prenosive baterije, 3D štampači koji mogu da štampaju hranu, na primer od čokolade, i objekte koji zahtevaju veliku preciznost, najmanja zvučna kutija za spoljašnju upotrebu i kontrolni centar za pamtnu kuću koji je zasnovan na Wi-Fi mreži. Kompanija takođe obavlja istraživanje u drugim oblastima kao što su roboti i bespilotne letilice.

Sa sve većom pojavom personalizovanih uređaja, kompanija Lenovo je takođe kreirala specijalne alate za jedinstvene potrebe poslovnih korisnika. Lenovo je najavio novi ThinkPad 10, tablet uređaj koji podiže upotrebu računara na viši profesionalni nivo. Poboljšane karakteristike ovog tableta uključuju i opciju ActivePen, koja omogućuje korisnicima opciju da brzo i precizno izaberu metod unosa, kao i brzo punjenje baterije i bezbednost poslovne klase.

Paralelno sa napretkom u oblasti hardvera, kompanija Lenovo sa partnerima radi i na softverskim poboljšanjima koja su fokusirana na korisnike, naročito u oblasti alternativnih metoda unosa kao što su: glasovni unos, tehnologija osetljiva na dodir i olovka.

Opcija WRITEit rešava problem jednog od najkomplikovanijih svetskih jezika

Kompanija Lenovo je najavila sledeći korak u ovom „3 u 1“ putovanju sa novom softverskom karakteristikom koja spaja tehnologiju govora i zapisa kako bi pružila bolje korisničko iskustvo na YOGA Tablet 2 uređaju sa Android operativnim sistemom uz opciju AnyPen za mandarinski jezik. Do sada, glasovni unos kineskih imena je predstavljao komplikovan zadatak uzimajući u obzir da postoji skoro 7.000 često korišćenih simbola a da samo 50 njih nema i neko drugo značenje. Lično ime u Kini se obično sastojie od jednog ili dva simbola, pa čak i više njih, koji se slobodno odaberu među ovih 7.000 simbola. Uzmimo na primer ime Jing (Ying) (izgovoreno ravnim tonom). U zavisnosti od simbola koje osoba izabere za svoje ime, ono može da ima nekoliko značenja, među kojima su trešnja, heroj, orao ili ptica koja peva. Ovo predstavlja ozbiljan izazov prilikom prepoznavanja glasa, i ovde se opcija WRITEit za mandarinski jezika pokazala kao izuzetno korisna. Sa opcijom WRITEit koju je osmislila kompanija Lenovo i tehnologijom uređivanja metoda unosa, korisnici jednostavno mogu da koriste gestikulaciju i kontekst kako bi utvrdili i ispravili rezultate prepoznavanja glasa koje dobiju na ekranu.

Debitantski nastup aplikacije Cortana sa REACHit opcijom

Saradnja kompanije Lenovo sa kompanijom Microsoft prikazuje rezultat konstantne kolaboracije i integracije industrijskih lidera. Zajedničkim snagama, Lenovo i Microsoft prave transformaciju u načinu na koji korisnici pronalaze sadržaj koji ih zanima na prirodniji i personalizovan način.

Tokom glavnog obraćanja, glavni izvršni direktor kompanije Microsoft, Satja Nadelja (Satya Nadella) zajedno je sa Juankingom (Yuanqing) demonstrirala novu opciju REACHit u okviru Cortana aplikacije. Opcija REACHit povećava pretraživačke sposobnosti aplikacije Cortana na uređajima sa operativnim sistemom Windows 10, tako što omogućuje da bude urađena pretraga na bilo kojem povezanom PC ili tablet uređaju marke Lenovo kao i na mnogim glavnim cloud uslugama. Ova detaljna i ekskluzivna integracija platformi obezbeđuje Cortana aplikaciji mnogo širi spektar informacija, što stvara potpuno nov nivo kontekstualne pretrage i pruža korisnicima mogućnost da na prirodan i sveobuhvatan način pronađu digitalni sadržaj koji ih interesuje. Kombinovanjem opcije REACHit sa aplikacijom Cortana, korisnik može da traži fotografiju koja se nalazi na njegovom povezanom Lenovo laptopu koji se nalazi u kući na drugom kraju grada, a sve to iz udobnosti kafića i koristeći svoj Lenovo tablet. Ovakva vrsta inovacije daje novu dimenziju korisničkom iskustvu.

Najave kompanije Lenovo i demonstracija proizvoda pokazuju kako duboko integrisani hardver i softver stvaraju bolje korisničko iskustvo, ali se cloud usluga i veliki podaci moraju osloboditi kako bi se razumeo pravi potencijal ovih moćnih tehnologija.

Kako bi bolje prikazao ovaj koncept, bivši NBA igrač i student Djuk (Duke) univerziteta, Šejn Batije (Shane Battier), objasnio je kako je koristio velike podatke i njegovu ličnu cloud uslugu da analizira i nadmaši svog protivnika na parketu, Kobija Brajanta (Kobe Bryant). Pošto su mu veliki podaci omogućili da otkrije mane protivnika, on je mogao da igra pametnije. Rezultat toga je bio pristup odbrani gde se Batije fokusirao na levu ruku Kobija Brajanta i terao ga da šutira iz levog driblinga. Svaki put kad je Batije uspeo da ga natera da vodi loptu na ovaj način, on je davao za jednu desetinu poena manje nego u proseku. Sve ovo se pretvara u realne brojke a kako je granica između pobede i poraza jako mala, svaki poen je bitan.

Kako bi povećali ponudu skladišnih sistema za poslovne korisnike, kompanija Lenovo je najavila nove Storage S2200 i S3200 modele skladišnih sistema. Dizajnirani da budu jednostavni, brzi, prilagodljivi i dostupni, ovi modeli sa mnogo opcija lako se integrišu u bilo koje mrežno okruženje i opremljeni su dokazanim inovacijama uz pristupačnu cenu.

Redefinisanje realnosti uz Intel® RealSense tehnologiju

Kompanija Lenovo je izgradila jako i dugoročno partnerstvo sa industrijskim liderima kao što je Intel kako bi identifikovala i razvila nova tehnološka rešenja. Prirodne ljudske ekspresije kao što su gestovi, govor i facijalne ekspresije u sve većoj meri postaju funkcionalne metode unosa, a Intel je ostvario značajne napretke u ovoj oblasti sa Intel RealSense kamerama i softverom. Intel RealSense kamere se nude kao opciona karakteristika na određenim Lenovo uređajima, uključujući i laptopove i AIO kućne računare, i stvaraju nove prilike za interakciju kao što je prijavljivanje bez lozinke uz Windows* Hello na Windows* 10 operativnim sistemima, igranje igrica, zabava, sprovođenje video konferencija i kreiranje različitog sadržaja. Glavni izvršni direktor kompanije Intel, Brajan Krzanič (Brian Krzanich) pridružio se Juankingu (Yuanqing) prilikom demonstracije Intel RealSense kamere nove generacije koja je specijalno dizajnirana da fizički odgovara tablet računarima i mobilnim telefonima i koja pruža mogućnost 3D skeniranja po potrošačkim cenama, kao i neke druge karakteristike kao što su fotografije i video snimci sa dubinskom oštrinom, izmenjena realnost i video igrice.  Krzanič (Krzanich) je takođe govorio o nameri Intela da uvede RealSense tehnologiju u neke nove uređaje kao što su roboti, dronovi, uređaji koje se nose i „Internet stvari“ (Internet of Things).

 Korišćenje veštačke inteligencije uz Baidu

Kako interakcija između ljudi i mašina nastavlja da se razvija, Robin Li, glavni izvršni direktor kompanije Baidu, postavio je kompaniju na sam vrh kada je u pitanju istraživanje u oblasti veštačke inteligencije. Na Lenovo konferenciji TechWorld, on je demonstrirao kako tehnološki napredak u oblasti mašinskog učenja (Deep Learning) i velikih podataka (Big Data) može da poboljša korisničko iskustvo. Najnovije dostignuće kompanije Baidu u oblasti veštačke inteligencije se fokusira na to da računari donose odluke i daju usmene odgovore na osnovu prepoznavanja fotografija i razumevanja pitanja.

Robin je takođe demonstrirao nove karakteristike aplikacije Baidu Translator. Nakon što korisnik telefonom napravi fotografiju menija u restoranu, aplikacija može da prevede celokupan meni na kineski jezik i da ga prikaže preko celog ekrana. Još jedna „konverzacijska“ karkteristika može da pomogne ljudima sa različitih govornih područja da slobodnije komuniciraju.

Li je takođe objasnio kako se tehnologija raspoznavanja slika i glasa zasnovana na veštačkoj inteligenciji može primeniti na živote ljudi. Naveo je dva primera: pronalaženje odeće koju ćemo kupiti na osnovu fotografije neke druge osobe koja nosi tu odeću i digitalno prikupljanje svih korisničkih fotografija turističkih lokacija u Nepalu pre zemljotresa kako bi bila obavljena digitalna rekonstrukcija ovih lokacija.

Novi logo za novi imidž kompanije Lenovo

Tech World konferencija je obeležila postepenu transformaciju kompanije Lenovo dugu jednu deceniju. Kompanija je drastično promenila svoju oblast poslovanja u odnosu na početak kada se bavila isključivo PC računarima, i skoro je proslavila 10 godina od kada je kupila poslovnu jedinicu kompanije IBM za personalne računare. Ta početna akvizicija je načinila od kompanije Lenovo tehnološkog lidera vrednog 39 milijardi dolara i kompaniju koja je svetski lider u prodaji potrošačke elektronike. Ovaj trend je podstakao širenje u druge oblasti poslovanja kao što su mobilni telefoni i serveri što je pojačano akvizicijom kompanije Motorola Mobility i jedinice kompanije IBM za X86 servere 2014. godine. Upravo zbog toga, kompanija Lenovo je odabrala Tech World konferenciju kao mesto za predstavljanje svog novog zaštitnog znaka – ličnijeg, privlačnijeg i fokusiranijeg na potrošače, koji predstavlja ličnost kompanije Lenovo i obuhvata njenu bogatu tradiciju akvizicija i želju za konstantnim inovacijama.