SES

SES HD pokrivenost domaćinstava u Srbiji se povećala gotovo četiri puta u poslednjih 6 godina

SES, vodeći provajder rešenja za sadržaj i povezivanje putem satelita, danas je objavio da je sadržaj visoke rezolucije (HD) sada standardni TV prijem za gledaoce satelitske televizije širom Srbije. Godišnje globalno Satellite Monitor istraživanje koje je sprovela kompanija SES takođe ukazuje na to da sve više srpskih domaćinstava svoje antene usmerava ka satelitima; došlo je četvorostrukog povećanja u periodu od šest godina.

U 2020. godini, kompanija SES je dostigla doseg od 1,78 miliona TV domaćinstava, što je 73% ukupnog broja takvih domaćinstava u Srbiji, delom kroz Telekom Srbiju, vodeću telekomunikacijsku kompaniju, a što je povećanje od 24% od 2014. godine. Pored toga, kompanija SES je izvestila i o povećanju od 390% kada je reč o zastupljenosti HD prijema u domaćinstvima sa televizorom u poređenju sa 2018. godinom, i sada obezbeđuje HD sadržaj za 1,57 miliona TV domaćinstava.

Podaci Satellite Monitor istraživanja kompanije SES za 2020. godinu pokazuju da je HD sadržaj sada definitivan standard u Srbiji. Prema istraživanju, preko 2 miliona TV domaćinstava gleda TV program u HD formatu, što je čak 86%. Kada je reč o Ultra HD TV ekranima, primetno je da oni takođe postaju sve popularniji u Srbiji. Čak 29% TV domaćinstava je gledalo UHD TV sadržaj u 2020, u poređenju sa 16% samo dve godine ranije.

Još jedno primetno povećanje jeste broj srpskih TV domaćinstava koja koriste OTT (platforme kao što su Netflix ili HBO) na svojim TV uređajima – 32% u 2020. godini, što je oko 800.000 domaćinstava. To je značajan kontrast u poređenju sa 2014. godinom kada nije bilo domaćinstava koja koriste OTT servise, ali i sa 2018, kada je taj broj iznosio 300.000.

Kada je reč o tradicionalnom TV tržištu u Srbiji, istraživanje je pokazalo da je ono tokom prethodne godine bilo izuzetno stabilno, uz kablovsku televiziju koja obuhvata polovinu (51%) od ukupno 2,45 miliona TV domaćinstava, a odmah iza nje su IPTV (20%) i zemaljska televizija (16%). Istraživanje je pokazalo da je satelitska televizija takođe u umerenom porastu i sada je dostigla 13% sa 300.000 TV domaćinstava u 2020, u poređenju sa 200.000 u 2018. godini.

Već gotovo 30 godina, kompanija SES sprovodi Satellite Monitor, godišnje istraživanje TV tržišta na kojima je kompanija zastupljena širom sveta, kako bi firma svojim klijentima obezbedila pouzdane podatke koji će im pomoći da razumeju trenutno stanje tržišta, i omogućiti im da donose odluke o tome kako da isporučuju svoj sadržaj i traže nove poslovne prilike. U martu 2021, kompanija SES je objavila svoj globalni doseg od 361 miliona TV domaćinstava, dok u Evropi taj broj iznosi 170 miliona TV domaćinstava.

U kompaniji SES znamo da dobre poslovne odluke mogu da se donesu samo ako su bazirane na pouzdanim podacima. Stoga investiramo u alate i servise koji našim klijentima pomažu u prikupljanju informacija o tržištima na kojima rade kako bi bili još uspešniji u svom poslovanju. Satellite Monitor istraživanje je upravo takav alat koji demonstrira dugoročnu vrednost ekstenzivnog dosega kompanije SES našim klijentima”, rekao je Mihai Ursoi, menadžer prodaje za Centralnu i Istočnu Evropu u kompaniji SES. „Ovogodišnje izdanje naglašava solidan trend u SrbijiČ usvajanje HD rezolucije. HD sadržaj je gotovo postao standard u srpskim TV domaćinstvima u 2020. Kompanija SES je promoter HD tehnologije u Srbiji. Sateliti kompanije SES dosežu do tri četvrtine srpskih TV domaćinstava, a većina njih su HD domaćinstva.”