fudbal

Veliki sportski događaji često su prilika za zamenu starijeg televizora novijim modelom. Kako je na taj segment 2022. uticalo fudbalsko prvenstvo koje je u toku, i kakvi su trenutni trendovi na tržištu? Detaljnu analizu TV segmenta pripremili su Heureka grupa i Idealno: prosečna cena je 10% niža nego pre godinu dana, najveću popularnost uživa dijagonala od 55 inča, a većina potraživanih modela spada u kategoriju smart.

Srpska domaćinstva doživela su masovnu promenu TV prijemnika pre osam godina, prelaskom sa analognog na digitalni TV signal, i ponovo 2020, za vreme restrikcije kretanja u doba pandemije. Međutim, interes za ovu kategoriju proizvoda je opet podstaknut, sada Svetskim prvenstvom u Kataru.

„Poslednjih nedelja uočili smo da je Svetsko prvenstvo u fudbalu, u kombinaciji sa novogodišnjom sezonom, ponovo uzburkalo evropsko TV tržište, a potražnja raste u desetinama postotka”, kaže Michal Buzek, glavni analitičar Heureka grupe. Posebna zanimljivost je podatak da je među domaćim onlajn kupcima potražnja za televizorima porasla čak 148,24% samo u poslednjih 30 dana.

S druge strane, primetno je da su kupci oprezniji. „Podaci pokazuju da potrošači trenutno mnogo više razmišljaju o svojim ulaganjima pri kupovini televizora, skloniji su finansijski povoljnijim modelima i češće prate promotivne ponude”, dodaje Buzek.

U Srbiji najprodavaniji 32-inčni pametni LCD/LED televizori

Nije samo u Srbiji zavladao smart. „Većina najprodavanijih modela na tržištu u Srednjoj i Istočnoj Evropi ima sopstveni operativni sistem sa internet konekcijom gde, uz klasične TV kanale, mogu da se prate i drugi multimedijalni sadržaji dostupni onlajn”, ističe Michal Buzek.

Srpski kupci su najviše zainteresovani za televizore od 32 inča, a slede dijagonale od 43 i 50 inča, nasuprot trendu u većem delu Srednje i Istočne Evrope, gde su najpopularniji modeli od 55 inča i više.

Trendovi ukazuju i na to da u procesu kupovine televizora potrošači najčešće biraju LCD i LED tehnologiju. LCD ekran je povoljniji od LED-a i prilično lakši, pa je uređaj jednostavnije montirati na zid. Ima malo duže vreme odziva, malo uže uglove gledanja i malo slabiji prikaz boja u odnosu na LED, koji trenutno vlada evropskim tržištem.

Najpopularniji brendovi u Srednjoj i Istočnoj Evropi su SAMSUNG, LG i PHILLIPS, dok se u Srbiji ipak radije kupuju XIAOMI, i manje zvučni HISENSE i FOX. Slede ih VOX i SAMSUNG.

Zahvaljujući funkciji Trend cene na Idealno.rs, pratimo i cenovne promene proizvoda, pa utoliko među najtraženijim modelima TV-a kod nas vredi pomenuti: najpopularniji Xiaomi ELA4588EULED sa najnižom cenom tokom Crnog petka, Fox 32DTV210A, čija je tržišna vrednost pretrpela velike fluktuacije u novembru, i Fox 32DLE462, koji je doživeo drastičan pad cene od septembra naovamo.