Prema rezultatima studije Istraživačkog centra Pew, danas Facebook koristi 51 odsto tinejdžera, dok je tu društvenu mrežu 2015. godine koristilo 71 odsto Amerikanaca uzrasta od 13 do 17 godina, što dovodi do zaključka da je reč o padu od čak 20 odsto, prenosi ABC News.

Američki institut ocenjuje da je procenat tinejdžera među korisnicima Facebook-a „znatno niži“ u poređenju sa 85 odsto Amerikanaca istovetnog uzrasta koji koriste YouTube, dok 72 odsto njihovih vršnjaka koriste Instagram, a 69 odsto Snapchat.

Facebook – nekada najpopularnija platforma – sada se, dakle, nalazi na četvrtom mestu po popularnosti, dok je pre tri godine bila dominantna onlajn platforma. Twitter je ostao sa nepomenjenih 32 odsto korisnika među tinejdžerima.

U prethodnoj studiji, sprovedenoj 2015. godine, samo 52 odsto tinejdžera je koristilo Instagram, a 41 odsto Snapchat, dok YouTube nije ni bio obuhvaćen tadašnjim istraživanjem. Inače, korišćenje Facebook-a je uočljivo češće među tinejdžerima iz porodica sa nižim prihodima.

Primetne su i razlike vezane za pol i etničku pripadnost pa tako, na primer, devojčice češće navode Snapchat kao svoj najkorišćeniji sajt, dok dečaci više vole YouTube. Istovremeno, Snapchat je omiljena platforma većine belih tinejdžera, a njihovi crni vršnjaci su, pak, naklonjeniji Facebook-u.

Ovo, inače, nije prva studija koja pokazuje da tinejdžeri sve više okreću leđa Facebook-u, napominje britanski list Guardian, navodeći da je u februaru ove godine studija američke kompanije „e-Marketer“ pokazala da je baza korisnika Facebook-a među Amerikancima od 12 do 17 godina starosti opala za 9,9 odsto 2017, što je skoro tri puta više nego što je ta kompanija predvidela u avgustu te godine.

Ista američka istraživačka kompanija predviđa da će Facebook ove godine izgubiti još 2,1 milion američkih korisnika mlađih od 25 godina.

Ipak, uprkos masovnom odlasku tinejdžera, Facebook ostaje najveća društvena platforma u svetu sa 2,2 milijarde korisnika, zaključuje britanski dnevnik.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala